Du är speciell PDF Utskrift E-post
2015-03-09

Du är speciell. Men är du säker på att andra i din närhet och periferi ser hela bilden av din erfarenhet och kompetens, samt dina grundläggande värderingar? Allt du gör, säger och utstrålar - och allt andra säger om dig bidrar till det intryck människor får av dig. Resan mot ett starkare personligt varumärke är spännande. Här ger varumärkesexperten Anna-Karin Lingham dig fem frågor som stärker din identitet.

 

googla.jpg

Du är speciell! Det låter som en riktig klyscha. Ändå är det sant. Jag undrar om din omgivning vet hur speciell du är. Ännu mer undrar jag om du själv vet det.

Visst har vi ganska bra koll på oss själva på ytan. Vi följer vissa rutiner, umgås med vissa människor, gillar viss typ av mat, väljer en viss resväg till jobbet… Däremot har många av oss ganska dålig koll på varför vi tar de beslut vi tar. Vet du vad du tror på, vad du står för, vilka mål du har – om du har några?

Det är kanske inget du tänker på till vardags. Ändå styr det ditt beteende undermedvetet. Och ditt beteende styr hur andra uppfattar dig. Det styr ditt personliga varumärke. Och ditt personliga varumärke styr i sin tur hur du bemöts av andra människor - vilket påverkar hur du mår och hur lätt du når dina mål. Allt hänger ihop.

 

Artikelfärfattare:
Anna-Karin Lingham | Driver företaget Lingham Enterprise
0704-56 76 22 | Den här e-postadressen är skyddad från spam bots, du måste ha Javascript aktiverat för att visa den

 


Resan mot ett starkare personligt varumärke är spännande. Den börjar med att inse att du är mer speciell än du tror. Har du en stark och tydlig självbild?

Fundera en stund på detta:

1. Vilka är dina starkaste värderingar?
2. Vilka är dina tre viktigaste mål privat och professionellt?
3. Vilken kompetens behöver du utveckla för att nå dina mål?
4. Har du spännande utmaningar att se fram emot?
5. Vilka är dina viktigaste motivationsfaktorer?

I webbkursen Stärk ditt personliga varumärke hjälper jag dig att hitta svar på dessa och många andra frågor. Du gör en spännande och utvecklande resa med ditt eget varumärke.

 

>> Webbkurs: Stärk ditt personliga varumärke 

>> Boosta ditt varumärke med en bok

>> Skapa trovärdighet och sälj mer

 

Senast uppdaterad ( 2015-03-10 )