Företagande
Håll ordning på kontoret
2007-08-12
Det man inte har i huvudet får man ha på skrivbordet får man höra ibland. Pappershögarna växer, post it-lapparna förökar sig och man hittar aldrig det man söker. Det är helt enkelt ingen ordning på skrivbordet.
koll_pakontoret.jpg
Läs mer...
 
När kunden inte betalar
2007-08-12
Vad gör man när en kund inte har betalat en faktura och hur länge ska man vänta innan man går vidare med ärendet? Och om kunden går i konkurs – vad gör man då?
kund_ejbetalar.jpg
Läs mer...
 
Agera miljömedvetet
2007-08-12

Det är långt ifrån alla företag som har en egen miljöchef men oavsett vem som står för ansvaret så är miljön något som många företag har lyft på prioriteringslistan. Här får du några tips på hur du kan bidra till ett hållbart samhälle.

 
gron_chef.jpg
Läs mer...
 
Locka kvinnor till hemsidan
2007-08-12
Att män och kvinnor kommunicerar på olika sätt är ingen hemlighet. Ändå är det få företag som anpassar sitt budskap för en kvinnlig publik. När det gäller hemsidor är kvinnor generellt mer svårfångade än män, och självklart surfar vi även olika på internet.  damhemsida.jpg
Läs mer...
 
Bemöt en missnöjd kund
2007-08-12
Att få ett telefonsamtal från en missnöjd kund är aldrig trevligt. Men ibland händer det och då är det viktigt att du bemöter kritiken på ett bra sätt. För att få en missnöjd kund att vilja köpa igen så krävs det lite affärspsykologi. braka_medchefen.jpg
Läs mer...
 
<< Första < Föregående 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 Nästa > Sista >>

Resultat 591 - 595 av 595