Företagande
Komplett omnikanal-lösning ger försprång för mindre detaljhandlare
2015-12-14
Dagens kunder har ett helt annat köpbeteende än för bara ett par år sedan. Då valde man mellan att handla antingen i butik eller på nätet. Idag gör man allt på en gång; googlar på en produkt hemifrån eller i butiken och bestämmer sig sedan för hur man vill handla, beroende på var man hittar det bästa erbjudandet. Som handlare vill man då givetvis bli den som kunden väljer, oavsett kanal. Det här har gjort allt fler detaljhandlare går över till en omnikanal-lösning, med samma profil, sortiment, erbjudanden och kundservice i flera kanaler. hogia_butik.jpg
Läs mer...
 
Så lätt gör du en budget
2015-12-07

Handen på hjärtat - har du gjort en budget? Med en budget kan ditt företag få ett grepp om sin ekonomi, planera i förväg och lättare finna balans mellan intäkter och utgifter. Du behöver inte ens krångla till det. Så här lätt gör du en budget.

Så lätt gör du en budget
Läs mer...
 
Hur har det gått? Analysera säsongens resultat!
2015-12-07

Att jobba på som en bäver lönar sig alltid. Tur och tajming är andra ingredienser som inte heller ska föraktas. Som framgångsrika brukar säga: ”ju hårdare jag jobbar/ tränar, desto mer tur får jag”. Men det gäller ju att jobba rätt också. När du nu går in i en ny säsong är det värdefullt att titta i backspegeln för att se hur säljarbetet har utvecklat sig - och vad du ska justera för ännu bättre resultat. 

mattband.jpg
Läs mer...
 
Producera mer - bli latsmart
2015-11-30

Nu är det dags att sluta jaga eldsvådor. Genom att våga vara mer lat på jobbet kan du öka produktionen. Detta innebär inte att du ska åka till kontoret och rulla tummarna. Men genom att vara ”lat-smart” kan du skapa en produktivare dag. Driftigs skribent inom personlig effektivitet, Eva Jansén, lär dig hur du gör.

Producera mer - bli lat
Läs mer...
 
Rutiner = frihet för tidsmiljonären
2015-11-30
I 30 år har Monica Ivesköld lärt ut rutiner som skapar frihet. Själv har hon effektiviserat sin vardag så att hon arbetar 3 dagar med det som normalt tar 5. Går det?, undrar du. Monicas kunder, som gör övningarna och följer instruktionerna, frigör i snitt minst 6 timmar per vecka - utan större ansträngning. Att ändra en vana eller beteende tar 21 dagar och ca 8 månader att cementera.
effektivitet_pa_jobbet.jpg
Läs mer...
 
Två sociala medier att hålla koll på: Snapchat och Periscope.
2015-11-24

Sociala medier blir ständigt fler och fler. Hur kan man egentligen veta vilket media det är värt att etablera en närvaro i? Allt handlar om din målgrupp. Lär känna den, lev och andas som målgruppen och våga vara lite personlig. Först då kommer du att bli framgångsrik med ditt varumärke på de sociala medierna. Två sociala medier som växer sig stora just nu är Snapchat och Persicope. Här delar Malene Falk med sig av de bästa tipsen på hur du kan använda dessa medier i din marknadsföring.

Snapchat och Persicope
Läs mer...
 
Skapa det perfekta nyhetsbrevet
2015-11-23
E-post är en av internets riktiga trotjänare och än idag är e-postlistan är en av ditt företags viktigaste tillgångar. Med ett fungerande nyhetsbrev kan du b.la. positionera dig som expert och driva trafik till din webbplats. Och sälja såklart. Men kampen om dina läsares uppmärksamhet i en ofta översvämmad inbox är hård. Hur gör du för att bli läst istället för ignorerad? Här är ett par tips på vägen. Nyhetsbrev som blir läst
Läs mer...
 
Nyttan med ett starkt personligt varumärke
2015-11-16

Personligt varumärke. Ett begrepp som används allt flitigare, och blir allt viktigare, när de nya medierna kan göra vem som helst till en stjärna. För vems skull bygger du ditt personliga varumärke? Är det en egotripp? Är det ett sätt att söka andras gillande? Nej, det är bättre än så.

 

Nyttan med ett starkt personligt varumärke
Läs mer...
 
Sju tips för att skriva ett pressmeddelande
2015-11-09

Med tanke på mängden pressmeddelanden journalister får varje dag gäller det att sticka ut från mängden. Här är sju tips som gör att ditt företag verkar proffsigt, tillgängligt och intressant att skriva om.

Så skriver du pressmeddelande
Läs mer...
 
Hitta din story - 5 tips för att lyckas
2015-11-09

Kan du hitta den historia som skiljer ditt företag från alla andra har du ett slagkraftigt och kostnadseffektivt vapen mot dina konkurrenter. Berättelsen ska förstärka synen på ditt företag vilket gör att du blir lättare att komma ihåg och även skilja från mängden. Här får du några punkter som du kan använda som stöd när du ska formulera din berättelse.

Storytell för företag
Läs mer...
 
<< Första < Föregående 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nästa > Sista >>

Resultat 61 - 70 av 595