Företagande
Hitta din affärsidé!
2015-10-20

En affärsidé som säljer är grunden för en lyckad verksamhet på webben. Hur vet man om en affärsidé säljer? Här får du företagaren Anna Åbergs bästa tips för att du ska hitta din affärsidé!

anna_aberg_hitta_din_affarside.jpg
Läs mer...
 
Rätt mindset = framgånsrikt företag - så gör du
2015-09-30
Att driva eget innebär för de flesta att de jobbar för sig själva istället för någon annan. Kul och inspirerande så klart, men det är lätt att bli utarbetad, underbetald och otillfredsställd med situationen. Nyckeln till ett blomstrande företag är förmågan att optimera ansträngning. Det är skillnad på att anstränga sig för bättre resultat och att optimera ansträngningen. Optimerad ansträngning innebär minsta möjliga jobb för bästa möjliga resultat. framgångsrikt företag
Läs mer...
 
Konsten att hinna med allt
2015-09-07
Det är ett huvudbry att komma underfund med hur det dagliga pusslet ska sättas samman. För att kunna hinna med allt gäller det att i första hand definiera vad allt är. Vad ingår i ordet? Det är en stor fråga att svara på men väldigt viktig om du vill bemästra konsten att hinna med allt. hinna-allt-jag-vill
Läs mer...
 
Smartare handel med omnikanal
2015-09-07
Konsumenternas köpvanor förändras hela tiden och har länge orsakat huvudbry hos butiksägare kring hur e-handeln påverkade försäljningen i butik. Nu vänder trenden från showrooming till webrooming och det gäller att du som handlare erbjuder en sammanhängande köp- och varumärkesupplevelse oavsett vilken kanal kunderna väljer. hogia_butik.jpg
Läs mer...
 
3 sätt att sänka kostnader i ditt företag
2015-09-03

Det finns mängder med olika sätt att sänka kostnader i sitt företag. Dessa sätt kan sorteras in i tre olika huvudgrupper. Vill man på ett effektivt sätt sänka sina kostnader är det bra att titta på alla tre. Men för att kunna sänka företagets kostnader bör man först veta vart pengarna tar vägen. Börja därför med att gå igenom alla verifikat från förra året och lär känna dina kostnader.

3 sätt att sänka kostnaderna i ditt bolag
Läs mer...
 
Låt företaget ta dig till dina drömmar
2015-08-31

Vem har sagt att vi blir bättre då vi har tråkigt? Och vem har sagt att vi inte ska drömma stort? Vem är det som hindrar oss från att drömma? Och vem är det som hindrar oss från att blomma ut och nå våra drömmar? Oftast är det vi själva som sitter på brunnslocket. Vi själva som inte vågar eller kanske inte ens kommer ihåg att drömma. Vi stressar runt fullt upptagna av att bocka av listor dagarna i ända. Känner du igen dig i det?

 

Hitta din vision
Läs mer...
 
Så skapar du innehåll till dina sociala mediekanaler
2015-08-25

Här kommer de bästa tipsen på hur du planerar och underhåller dina sociala mediekanaler på enklast och effektivast sätt. Vad ska man fylla sina sociala mediekanaler med för innehåll egentligen? Vad lockar till engagemang och när och hur ofta behövs det nytt material? Svaret på dessa frågor kan förklaras i en innehållskalender.

Mediekanaler
Läs mer...
 
Hur funkar Affiliates?
2015-06-15

Affiliates är personer som säljer andras produkter/tjänster och får en kickback på det. Det finns två delar i hur affiliates funkar, affiliate och affiliategivare. Här guidar Anna Åberg dig genom hur affiliates fungerar!

anna_aberg_affiliates.jpg
Läs mer...
 
Så väljer du rätt revisor för ditt företag
2015-06-09
Är du nyföretagare? Har du ett medelstort eller stort företag? Vill du byta revisor eftersom du inte är nöjd med din nuvarande revisor? Om du tillhör en av dessa grupper kan det vara en bra idé att undersöka revisionsmarknaden och försöka hitta en bra revisor. Vi har några tips som kan hjälpa dig välja den revisor som passar just dig och ditt företag. Så väljer du rätt revisor för ditt företag
Läs mer...
 
Så hittar du fler lönsamma kunder
2015-06-08

För att du ska hitta fler lönsamma kunder behöver du synliggöra exakt vem din drömkund är. Det räcker inte med en generell fantombild. När polisen söker en man i 30-års åldern, 180 cm lång, 80 kg, brunhårig, klädd i kostym, så är det inte enkelt att hitta den personen. Och precis på samma sätt är det med målgruppsbeskrivningar. När du väl synliggjort vem din drömkund är kan du skala upp och se att det faktiskt finns tvillingar överallt.

 

Så hittar du fler lönsamma kunder
Läs mer...
 
<< Första < Föregående 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nästa > Sista >>

Resultat 71 - 80 av 595