Förför dina kunder med passion och drivkraft PDF Utskrift E-post
2013-03-19

Marknadsföring handlar om att servera din passion och kreativitet och att paketera den väl åt de som vill vara en del utav den. För att kunna hitta denna styrka gäller det att reflektera över ditt företags innersta kärna och att vårda den väl. Marie Svensson, Driftigs skribent inom marknadsföring och försäljning, ger dig sina tips.

Förför dina kunder med passion och drivkraft

Tror du på dig själv?
Har du tillit på dig och det ditt företag erbjuder? Vet du att du är bäst på det du gör och att du har alla möjligheter i världen? Det går enbart att förföra dina kunder med din affärsidé om du själv tror på det du gör.

Älskar du det du gör?
Det är bara när du känner kärlek för det du gör som äkta kreativitet kan uppstå. Tappar du lusten och glöden kommer ditt företag att dö och det är därför ditt ansvar att undersöka om du älskar det du gör eller om du är ute på helt fel spår.

Gör kärlekstestet
Du kan undersöka detta genom att göra kärlekstestet: Om vi antar att du måste stänga ner ditt företag utav någon anledning som du inte själv kan påverka, t.ex. en nystiftad lag, skulle du då kämpa för ditt företags överlevnad? Fundera över ditt svar och den egentliga betydelsen ditt företag har för dig.

 

Marie Svensson

 

 


Marie Svensson | mariesvensson.com Den här e-postadressen är skyddad från spam bots, du måste ha Javascript aktiverat för att visa den | 0734-27 04 80

Vill du göra skillnad?
En affärsidé eller en drivkraft att förändra någonting är svår att stå emot. Det är det absolut starkaste verktyget du kan ha som företagare och det ger ett djupare syfte och mening. Reflektera över dig och ditt företag och vad du vill uppnå med din verksamhet. Vill du göra skillnad eller är du bara ute efter att tjäna massor av pengar?

Hur många når du in till?
Vi är vana vid att tänka på hur många vi når ut till i vår marknadskommunikation, men jag tycker det är viktigare att tänka på hur många vi når in till. Satsa på att leverera "det" till dina kunder och att nå ut till dem som delar samma vision som du själv. Kunden känner då lättare samhörighet med dig vilket ger en större sannolikhet för att ni ska kunna bygga en långvarig relation.

 

 

>> Så skapar du PR för ditt företag

>> Så många kunder behöver du kontakta för att gå runt

>> 14 sätt att hitta nya kunder

 

 

 
Senast uppdaterad ( 2013-03-19 )