Nyttan med ett starkt personligt varumärke PDF Utskrift E-post
2015-11-16

Personligt varumärke. Ett begrepp som används allt flitigare, och blir allt viktigare, när de nya medierna kan göra vem som helst till en stjärna. För vems skull bygger du ditt personliga varumärke? Är det en egotripp? Är det ett sätt att söka andras gillande? Nej, det är bättre än så.

 

Nyttan med ett starkt personligt varumärke

 

Med ett starkt personligt varumärke blir du själv stadigare i dina åsikter och beslut. Du stärker troligen både självkänsla och självförtroende. Du blir mer engagerad och effektiv. Du får roligare och trivs bättre med din tillvaro.

Människor i din omgivning upplever att det är lättare att relatera till dig. De vet vad du står för och vad du går för. Du blir en slags garanti för dig själv. Dessutom hjälper du till att stärka personliga varumärken för andra, bara genom att finnas i deras närhet.

Din eventuella arbetsgivare, eller uppdragsgivare, kan också räkna in flera fördelar. Du blir sannolikt mer motiverad och engagerad i ditt arbete och genererar mervärde för organisationen. Du kan bli en bättre representant för företaget i kontakten med kunder. Du blir tydligare för andra, vilket förenklar samarbetet med både kollegor och kunder.

 

annakarin_lingham.jpg 


Artikelförfattare:
Anna-Karin Lingham | Driver företaget Lingham Enterprise
0704-56 76 22 | Den här e-postadressen är skyddad från spam bots, du måste ha Javascript aktiverat för att visa den

 

 

En och annan i din närhet kan bli lite skrämd av dina steg framåt. Hantera det ödmjukt och inse att utveckling kräver viss friktion.

Tänk på:
1. Ett tydligt och starkt personliga varumärke är värdefullt för både dig själv och företaget.
2. Som ledare och medarbetare är du en av företagets viktigaste ambassadörer.
3. Ju bättre ditt personliga varumärke och företagets varumärke stämmer överens, desto lättare, roligare och mer värdefullt blir ditt arbete.

I e-kursen Stärk ditt personliga varumärke hjälper jag dig att utveckla tankarna på dessa och många andra områden. Du gör en spännande och utvecklande resa med ditt eget varumärke, till nytta och gläjde både för dig själv och ditt företag.

 

>> Webbkurs: Stärk ditt personliga varumärke

>> Du är speciell

>> Fem nyckelfrågor kring din profilering 

>> Vem vill vara ett varumärke? 

Senast uppdaterad ( 2015-11-16 )