Vem vill vara ett varumärke? PDF Utskrift E-post
2015-05-25

Det är inte bara kända människor som har ett personligt varumärke. Du har det också. Och jag. Allt du gör, säger och utstrålar - och allt andra säger om dig bidrar till det intryck andra får av dig. Du kan fundera på om det stämmer och sedan låta det bero. Du kan också börja ta ansvar för ditt varumärke.

 

Ditt personliga varumärke

Vi kan kalla det något annat en liten stund. Det intryck du ger andra människor, till exempel. Vi väljer inte själva om vi vill ge andra människor ett intryck eller inte. Till och med en eremit ger ett intryck bara genom att vara eremit. Om någon känner till att eremiten finns, förstås.

Du är ingen eremit. Andra känner till att du finns. Du ger andra ett intryck.

Det är inte bara kända människor som har ett personligt varumärke. Du har det också. Och jag. Allt du gör, säger och utstrålar och allt andra säger om dig bidrar till det intryck andra får av dig. Du kan fundera på om det stämmer och sedan låta det bero.

Du kan också börja ta ansvar för ditt varumärke. Det är roligt och det ger resultat. Du är redan på gång. Tänk på att ditt personliga varumärke måste kännas genuint för att fungera på ett positivt sätt för både dig själv och andra.

 

Artikelfärfattare:
Anna-Karin Lingham | Driver företaget Lingham Enterprise
0704-56 76 22 | Den här e-postadressen är skyddad från spam bots, du måste ha Javascript aktiverat för att visa den

 

Några saker att tänka på:

1. Alla människor ger ett intryck till andra. Vi kan kalla det för ditt personliga varumärke.

2. Det är omgivningen som avgör hur ditt varumärke uppfattas. Du kan inte bestämma över det, men du kan påverka.

3. Var tydlig och genuin. Tänk långsiktigt och agera konsekvent. Det stärker ditt varumärke.

I e-kursen Stärk ditt personliga varumärke hjälper jag dig att utveckla tankarna på dessa och många andra områden. Du gör en spännande och utvecklande resa med ditt eget varumärke.

 

>> Webbkurs: Stärk ditt personliga varumärke

>> Du är speciell

>> Boosta ditt varumärke med en bok

>> Skapa trovärdighet och sälj mer

 

Senast uppdaterad ( 2015-05-25 )