Hyperborea AB PDF Utskrift E-post
2017-01-12

Hyperborea AB erbjuder tjänster inom marknadsföring, copywriting och content. De har specialistkompetens inom estetik och medicin samt HR och ledarskap. De tar också interimsuppdrag såsom webbredaktör, produktchef och marknadschef. De ger även ut böcker. En av grundarna är Driftigs medlem Malena Lagerhorn.

Malena Lagerhorn Hyperborea
 

Berätta kort om företaget/er bakgrund
Vi har tidigare jobbat på varsitt håll, min syster Annika som skribent inom HR och ledarskap och jag (Malena) inom medicin och estetik. Vi startade Hyperborea för vår bokutgivning av historiska romaner, där jag är författare och Annika har gjort enormt mycket research. Efter hand kom vi på att det var roligt att jobba tillsammans och vi har därefter börjat ta uppdrag i Hyperborea istället för i våra egna företag.

Vad gör företaget unikt?
Vår främsta styrka är skriven text, digital och tryckt, framför allt längre texter – content. Det har länge talats om att ”content is king” men det är först på senare tid som det verkligen har börjat slå igenom. I och med att Googles sökalgoritmer har förfinats så premieras längre, unika texter. Bra innehåll är även bra för varumärket.

Det som också gör företaget unikt är vår kompetens inom HR och ledarskap liksom estetik och medicin. Det är svårt att skriva om ett ämne om man inte redan besitter kunskap om det.

Vilka är era kunder?
Våra kunder finns främst inom våra kompetensområden. Inom HR-delen har vi Celebration Studios, CleverLearning och Insightlab och inom estetik Corinne & Friends, High Water och Nutrinovate. Därutöver har vi gjort andra uppdrag för till exempel Talent Talk och Wetail.


 


 

 

Vad är den största utmaningen just nu?
Vår största utmaning är bokutgivningen. Vi har översatt den första boken, Ilion, till engelska och planerar att översätta även Herakles. Men det är ett mastigt jobb och just nu är vi lite trötta efter den första översättningen.

Vilka konkreta mål har ni?
De långsiktiga målen har vi inom bokutgivningen. Vi planerar att ge ut ytterligare en bok som har koppling till antiken, nordisk bronsålder och Homeros. Det underliggande temat kommer sannolikt att vara shamanism, även om boken, precis som de tidigare, kommer att vara skönlitterär. Varken Annika eller jag har egentligen haft några långsiktiga karriärmål tills vi upptäckte det här med författandet. Så vi är nog båda två lätt förbluffade över att ha en sådan tydlig riktning.

Hur ser framtiden ut?
Jag och Annika vill gärna fortsätta som vi gör nu men hoppas få ännu mer tid åt böckerna.

Era tre bästa erfarenheter/tips?

1. Att hålla fast vid det man tror på. Allt tar tid. Man tror lätt att andra når omedelbar framgång men ser man lite djupare ligger det ofta runt en tio års erfarenhet och jobb bakom.

2. Att leverera i tid. Och med det menas i god tid före deadline. God planering är en effektiv metod för att uppnå kundnöjdhet.

3. Gör något mysigt på jobbet varje dag.

 

       

>> Läs mer om Hyperborea AB

  Hyperborea   

 
  

 

 

 
Senast uppdaterad ( 2017-01-13 )