My Perfect Day PDF Utskrift E-post
2015-02-16
 

Pauline Grindvall driver webshopen My Perfect Day.se som säljer dekorationer för kalas och bröllop. Utöver e-handeln har hon även släppt två böcker hos bokförlaget Liber, den senaste ”101 unga entreprenörer – drömmar och drivkrafter hos framtidens företagsledare”, porträtterar drygt hundra av Sveriges mest framgångsrika unga företagare.

paulinegrindvallprofil.jpg
 

Berätta kort om företaget/er bakgrund
Jag är 28 år och har drivit företag sedan jag var 20 år ungefär. Främst inom mediebranschen som copywriter, författare och föreläsare. Jag har skrivit och gett ut två stycken böcker som handlar om ungt entreprenörskap hos Liber. Dels ”Ta Steget Till Eget – handbok för unga entreprenörer” och nu senast ”101 unga entreprenörer” , en inspirerande samling av intervjuer med drygt hundra av Sveriges mest framgångsrika unga, företagare. Bland annat personerna bakom Klarna, Daniel Wellington, Happy Plugs och Smiling Cashew. 



Sedan ungefär 1,5 år tillbaka driver jag e-handeln My Perfect Day.se som säljer tillbehör och dekorationer för kalas, bröllop, babyshowers och dop. Vi har gått som tåget första året och kommer under 2015 både att anställa personal och ta fram produkter under eget varumärke.

Vad gör företaget unikt?


My Perfect Day.se är en nischad sajt med drygt 1000 handplockade artiklar för bröllop, dop, barnkalas och andra festliga tillfällen. Vi har försökt frångå skrikiga motiv och Disneykaraktärer och istället satsat på stilrena produkter, vackra färger och inspireras mycket av mode- och inredningstrender när vi gör våra inköp.

Vilka är era kunder?


Vi har två tydliga kundsegment som det är nu. Dels bröllopskunder och dels kunder som handlar till dop och barnkalas. Sedan finns det självklart dem som bara köper en fin vimpel till barnrummet eller snygga sugrör till helgens middag. 





my_perfect_day_logo.jpg

 

 

 

 


Vilka är den största utmaningen just nu?

Tid! Jag har en nyfödd bebis hemma och kan inte jobba dygnet runt längre. Vilka konkreta mål har ni?
Vi ska bli det självklara valet för alla som planerar bröllop, kalas eller dop. En one-stop-shop där du hittar allt du behöver, om det så är 200 stycken stolsöverdrag eller ett enda paket ballonger.

Hur ser framtiden ut?

Väldigt spännande! Vi planerar som sagt att anställa längre fram i år och även börjar producera en del av de produkter vi säljer under eget varumärke. 


Era tre bästa erfarenheter/tips?

1. Bara gör!
Sluta planera och fundera över vad du ska göra i all evighet. Börja gräv där du står och gör något litet i alla fall. Om det så är att ringa ett enda samtal på en vecka, bara det tar dig framåt med din idé.

2. Hitta kostnadseffektiva sätt att marknadsföra dig! 


Jobba med smarta, kostnadseffektiva marknadsföringslösningar och försök synas där målgruppen. Det är då du kan marknadsföra dig riktigt billigt!

3. Be om hjälp!


Jag känner mig som en hycklare som tipsar om detta, då jag är sämst i Sverige på att be om hjälp och helst fixar allt själv. Nyckeln för att kunna växa är dock att delegera arbete och ta hjälp från personer i din omgivning. Gärna så att all tid du lägger på ditt företag kan gå till det du gör bäst. Jag har själv ekonomutbildning till exempel, men har lagt ut allt bokföringsarbete på en redovisningsbyrå. Dels gör de det mycket snabbare än mig, men framförallt så kan jag fokusera till 100 % på min verksamhet.

   

  

>> My Perfect Day

>> Boken 101 unga entreprenörer
  

 

 

 
Senast uppdaterad ( 2015-02-17 )