Drömkursen för företagare!

Boosta ditt sälj och varumärke på webben. Här är drömkursen för dig som med små medel vill bygga ett framgångsrikt varumärke och sälja mer med hjälp av din hemsida, sociala medier och sökoptimering. Gå kursen Vinnande Webb när och var du vill. Till din hjälp har du onlinesupport och ett stort nätverk. 

Vad Webbaserad kurs i fyra delar via kursportal och Facebook. Du har tillgång till kursportalen under 4 månader och supportgruppen på Facebook "för alltid".   

Hur Du gör kursen när och var du vill - du behöver endast dator och internet. Kurserna tar vardera ca 70 minuter att genomföra och innehåller både film, bilder och ljud (+ tid för egna uppgifter).

Pris Just nu 3.295 kr exkl moms för hela kurspaketet (se nedan). Fakturering sker vid anmälan och är bindande.

I priset ingår...

  • Fyra kurstillfällen (se innehåll nedan) - ca 5 h totalt
  • Tillgång till kurspaketet i 4 månader
  • Onlinesupport
  • Kursmaterial
  • Uppgifter som lyfter ditt företag
  • Underlag för egen nulägesanalys och webbstrategi
  • Nytt nätverk

 
100 % av tidigare deltagare kan rekommendera kursen till sina vänner!
  Kursen passar alla som vill lyfta sitt företag med hjälp av webben - oavsett bransch och storlek. 

>> Läs om tidigare kursdeltagare

...........................................................................................

Lena Leigert1) Effektiv marknadsföring i sociala medier Hur används de nya medierna bäst som en del av företagets marknadsföring? Kursledare Lena Leigert är utsedd till en av Sveriges mest inflytelserika PR-konsulter på nätet och är författare till flera böcker bla. "Marknadsföring och kommunikation i sociala medier". Hon driver kommunikationsbyrån Kreafon och den populära bloggen med samma namn. 

Efter kursen vet du:

  • Affärsnyttan med de olika kanalerna
  • Vilka kanaler som passar dig bäst
  • Hur du skapar en målinriktad strategi
  • Effektiv användning i praktiken
  • Tidsbesparande rutiner och verktyg
  • Dagens utmaningar och juridik

...........................................................................................

Charlotte Wormbs

3) Få mer och rätt trafik Vinn nya kunder med SEO och Google! Hur får jag kunderna att hitta till mig? Vilka verktyg finns för att synas och få besökare? Kursledare Charlotte Wormbs driver två framgångsrika webbutiker och hjälper även andra företag att tjäna pengar på webben genom internetmarknadsföring och effektivisering av processer. 

Efter kursen vet du:

  • De främsta sätten att driva trafik
  • Hur sökordsoptimering fungerar och vilka ord som är bäst för dig
  • Hur du sätter upp en Google Adwords kampanj
  • Hur du skapar ett bra nyhetsbrev som ger resultat
  • Hur du följer upp med statistik

      

...........................................................................................

*Tack till Västra Götalandsregionen och programmet Främja Kvinnors Företagande som gör det förmånliga kurspriset möjligt!

VGR

 

    Kvinnors Företagande

 



Partners
Qoola Qvinnor

 

 

vw_dator_logga.jpg

 

 

 

 

 

 

”Kursen var precis vad jag behövde för att veta var jag skulle lägga krutet, enkla och konkreta tips som har gjort stor skillnad. Och så är det ju så ROLIGT!” - Kajsa Asp Jonson, Mersmak Kommunikation (och GP:s hälsoexpert)

Sälj mer via webben

Kommunicera framgångsrikt via din hemsida och skapa en lönsam relation med kunden.

Lyft ditt varumärke med sociala medier
Bli erkänd expert på ditt område och marknadsför dina tjänster eller produkter i effektiva kanaler.

Vinn nya kunder med SEO och Google
Ta hjälp av enkla verktyg för att leda potentiella kunder till din hemsida.


 

anmal_knapp_rosa3_beige.png  

 

 

Frågor? Kontakta Frida på Den här e-postadressen är skyddad från spam bots, du måste ha Javascript aktiverat för att visa den eller ring 031-780 32 15.   

.............................................................................

Sara Öhman2) Varumärke, engagemang & spridning Hur och när är det bäst att publicera mitt innehåll? Vilken typ av innehåll skapar engagemang och spridning? Och hur mäter vi resultatet? Kursledare Sara Öhman hjälper företag att skapa innehåll och bygga varumärke på nätet. Hon är expert på målgruppsanpassade kampanjer som skapar engagemang. 

Efter kursen vet du:

  • Vad du ska skriva och hur du ska publicera
  • Vilken typ av innehåll som uppmuntrar till dialog
  • Vilka metoder som skapar engagemang
  • Hur du skapar en effektiv kampanj (erbjudande, tävling etc)
  • Arbetsrutiner för det praktiska arbetet
  • Hur du mäter nyttan av ditt arbete

.............................................................................  

Lisa Esberg 4) Gör din besökare till kund Hur omvandlar man trafiken till betalande kunder? Vilka psykologiska faktorer påverkar vårt sajtbeteende? Hur bör informationen på hemsidan struktureras? Kursledaren heter Lisa Esberg och arbetar med att hjälpa företag ta fram digitala marknadstrategier och optimala hemsidor. 

Efter kursen vet du:

  • Hur din webbsida bör vara strukturerad
  • Hur du omvandlar trafik till betalande kunder
  • Vilka psykologiska faktorer som är viktiga vid konvertering
  • Vilka vanliga misstag du ska undvika
  • Hur en säljande text är upplagd

........................................................................ 

anmal_knapp_rosa3_beige.png  

 

 

  vw_ram_skugga_utan_text.jpg

Senast uppdaterad ( 2014-10-20 )